03 februari 2011

Snart är första veckan avklarad på skolan :)
Känns riktigt skönt faktiskt, och dom här 40 veckorna kommer gå sjukt snabbt !
Lättsam klass, inte en sån som sitt och käften utan sånna som tar för sig, och det gillar vi ..
Körde gemensamma lektioner med bageribrudarna idag, blir väl så imorn också..
Jag trivs som fisken i vattnet, det här var ett riktigt bra beslut :)
Det hålls på pratas om nån "klassfest" och hitta på nåt roligt, så vi får se vars vi kommer med det..
Jag däremot kör ju på nyktert ( tro det eller ej ) men kan väl vara minst lika rolig ändå ;)
Ta dagen som det kommer helt enkelt, och det var riktigt länge sen man hade en vit februari..
Att rensa kroppen och låta den vila lite är nog det bästa beslutet man kan ta ?
Efter 2 veckor har jag lättare att prata men andra, förut var det bara så att nåt kom ut när jag blev full, hur jag mådde, vad jag tänkte om det & vad jag kände för att göra men nu när det inte finns möjlighet att fylleprata så kommer det automatiskt.. mår jag skit dåligt så berättar jag det, tvekar jag på något eller inte riktigt vet vad som händer inom mig så är det någon som får veta det så på så sätt är det riktigt skönt.. Då kanske jag får prata bort allt jävla skit tills jag ska dricka nästa gång, så att det inte kommer en sån där störig jävel som jag själv skulle skjuta i huvvet nästa gång jag blir för full ...

Sitter hos Marika nu, passa på att ha kontakt med övriga världen lite..
Ska hem & laga till lite mat, krypa ner i soffan och bara rå om mig själv ..
Daniel är ute på äventyr, så då passar jag på att ha lite ensam-tid hemma..
"Leka med mig själv" som jag säger, men det brukar ju uppstå vissa missförstånd efter den meningen och "Softa" är inget jag tänker låta någon i min närhet behöva stå ut med.. Så ni får helt enkelt ruska om huvudet eller så stå ut med tankarna som kommer upp efter jag talat om planerna för kvällen...



Det ät något som får mig att känna att jag ska ta tag i det hela..
Att inse att inte allting jämt är så som jag känner, fått mig att börja tänka efter..

Ge mig tid innan varje beslut ifall att det skulle kunna skada ..
Tveka, det är något jag aldrig gjort.. varför kommer det här känslan nu ?
Det kanske inte är så bra som jag tycker ? Det kanske inte är så självklart det jag vill ?
En känsla av att gamla problem är på väg ifrån mig, men att nya börjar målas upp framför mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar