19 januari 2011

Sitter hos Marika, håller på laga potatis & lax.. tiden går inte fortare vad jag än gör..
Efter vi ätit funderar jag på en promenad, eftersom det inte finns en chans i världen att jag får med mig Daniel så måste jag gå där det är upplyst, jag och mörker passar inte ihop överhuvudtaget..
Hjärtat sitter hemma, lär väl äta nudlar eller sån fjant mat.. man tackar inte nej till lax, så enkelt är det ! :O
Har hunnit med ganska mycket idag, varit hos Ahnna och hon följde med på ett ärende..
Ner på stan med Malin för att ta en kaffe, blev kebab och inget kaffe ?
Men det dög för mig, vaknade vid 5 imorse efter jag drömt om kebab, så det var jävligt efterlängtat!
Nu är nästan allt klart men ansökningen till skolan, har hämtat ut personbevis & blankett idag så när jag kommer hem ska jag bara leta reda på mina betyg och skriva ett personligtbrev, yippie !
Imorn har jag blivit uppbokad på en klippning, träffade på Mallis på stan och hon behövde en hårmodell, och jag skulle ju ändå behövt klippa mig så jag tackade inte nej ;) När det är avklarat ska jag på skolan och lämna in ansökan, utbildningen sätter igång den 31 januari så jag håller mina tummar stenhårt på att få komma in! Det skulle bli en sån jävla lättnad, och att få göra nåt jag verkligen vill också.. Efter ett halvår med något man inte trivs med överhuvudtaget blir man psykiskt störd, så enkelt är det.. jag påstår inte att jag var frisk innan, men när man är bland otrivsel & stress så förvärras det bara.. det har jag bevis på nu.. även fast jag inte gjort något dom sista veckorna.. eller beror det på det kanske?! Skit samma, det är nåt jag kommer få svar på senare i livet.. för NU ska jag komma in, om 41 veckor SKA jag vara färdigutbildad till kock och inom 4 ÅR ska jag öppna eget :) Funderar på att gå bageri/konditori efter kockutbildningen.. kan va jävligt bra att ha utbildning inom båda faktiskt .. och fler än en utbildning skadar ju absolut inte med tanke på hur mkt det finns inom jobbfronten just nu.. Börja göra sås nu så vi får i oss någon mat snart :)


Puss&Bajs! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar